1. Aktualizace 21. 9.: Pro velký zájem jsme byli nuceni pravidla návštěv upravit; najdete je na stránce Prohlídky.

Zeměnka je u osady Sedliště nedaleko města Sázavy.

GPS: 49°51'50.000"N, 14°54'54.000"E

Cesta automobilem nebo na kole

Do města Sázavy, z ní vyjet na jih: Oldřichovo nábřeží, železniční přejezd, Lipová a pak zatočte doprava na Bělokozly. Po výjezdu ze Sázavy vjedete do lesa a v něm v polovině kopce odbočte doleva na Sedliště; je to v tom stoupání jediná odbočka, těsně před ní je trojúhelníková značka Křižovatka, pak malá zatáčka doleva a odbočka hned za ní (dá se snadno přejet). U odbočky je vlevo na stromě šipka Atom a několik dalších. Za odbočkou pořád rovně (trochu klesání), pak je vlevo pár chatiček tábora Duha a hned za nimi stojí Zeměnka, také vlevo. Mapa je tady.

Pozor, od řeky autem přístup není.

Cesta autobusem

Z Prahy - Hájů jeďte autobusem 382 až na konečnou (Sázava - aut. st.). Z ní se kousek vraťte, zahněte doleva do ulice Nádražní, pak kolem hospody U Malešáka doprava a hned zase doleva nahoru do ulice Na Vápenkách a dál směrem na Bělokozly. A pak už podle instrukcí pro automobilisty.

Cesta vlakem

Nejlepší je dojet do stanice Samopše (první zastávka za Sázavou) a z ní po zelené značce do kopce. Jakmile vyjdete kolem bílé chatičky na úzkou silnici, bude Zeměnka vpravo před vámi na druhé straně silnice.

Druhou možností je dojet vlakem do stanice Sázava - Černé Budy (která je hned vedle konečné autobusu) a od ní dojít pěšky jako při cestě autobusem.